Ako v obchodoch vplývajú na naše zmysly

Vôňa čerstvo upečeného chleba s chrumkavou kôrkou, ktorej chuť sa stráca na jazyku. Príjemná hudba v supermarkete. Farebne odlíšené akcie týždňa. Teplo a para sálajúca z upečeného lístkového pečiva v igelitovom vrecku. Niet divu, prečo sa z prvotných dvadsiatich eur vyšplhala konečná suma bločku na 50 eur. Každá práca niečo stojí.

Ako v obchodoch vplývajú na naše zmysly

Ako v obchodoch vplývajú na naše zmysly (Foto: unsplash.com)

Navodenie správnej nákupnej atmosféry nie je výnimkou. Technológia, ktorej sme dovolili, aby nám uľahčila život, sa v správnych rukách stáva manipulačným nástrojom. Je len veľmi tenká hranica medzi (ne)zištnými zámermi uľahčiť zákazníkom výber a zbohatnúť na nich. Obchody nám servírujú instantnú dávku zábavy, osobného cítenia, hudby a umenia kombináciou od nás namiešaných prísad. Na jednej strane stoja na našej strane a ponúkajú všetko, čo potrebujeme za prijateľnú cenu.

Obrátenou stranou je vyšší zisk, ktorý sa naším pričinením kumuluje a rozširuje do závratných čísel. Jednoducho minieme viac, ako by sme chceli. V lete je príjemná už aj samotná klimatizácia alebo blízkosť chladiacich boxov. Inde sa to vydržať len tak ľahko nedá, tak prečo sa ešte neprejsť pomedzi regále? Presne tak, to sa rovná vyšší zisk pre obchodníkov. Pred kúpou drahých vecí za vždy pýtajte a nezabúdajte ani na recenzie na internete.

Text: PR