„Múdry“ telefón? Podľa čoho si ho vyberáte?

„Rozumné“ telefóny dnes už nahradili väčšinu ostatných telefónov a stali sa súčasťou života množstva ľudí. Neexistuje všeobecná definícia pre „múdry“ telefón, tak sa najčastejšie označujú telefóny s maximálnym počtom funkcií. Na slovenskom trhu dominujú tieto mobilné telefóny s operačným systémom Android či iOS a vyberať je možné podľa mnohých preferencií. Keďže idú technológie stále dopredu, tak je vhodné pred nákupom zistiť, ako vybrať ten správny telefón.

„Múdry“ telefón? Podľa čoho si ho vyberáte?

„Múdry“ telefón? Podľa čoho si ho vyberáte? (Foto: marzo.sk)

Displej

Modernou požiadavkou je rozlíšenie, ktoré si vyberajte v HD. Veľkosť displeja by mala byť podľa požiadavky, či preferujete praktickosť alebo zábavu. Ak hľadáte skôr praktické využitie, tak vám bude veľký displej na obtiaž, ak pravdaže chcete na telefóne sledovať filmy, tak vyberajte displej o minimálnej veľkosti 4-5 palcov. Poistiť si jeho kvalitu môžete tvrdeným sklom na mobil.

Výkon telefónu

Keď už si kupujete telefón, tak je vhodné si tiež zvoliť potrebný výkon k náročnejším hrám a aplikáciám. Vyberajte si modely ktoré majú výkon od 1,7 GHz vyššie. Uvidíte, že sa to odrazí na výkone!

Fotoaparát smartfónu

Nevyhnutná súčasť každého telefónu, preto si aj váš nový model telefónu zvoľte taký, aby mal k foťáku aj blesk, inak si fotenie neužijete. Samotný fotoaparát si zvoľte s minimálne 5MPx.

Batéria

Batériu si vyberajte podľa toho, ako často budete telefón používať. Ak budete štandardnými užívateľmi, ktorí telefón využijú iba občas, tak na parameter batérie ani nepozerajte. Ak ste nároční a telefón využívate neustále, tak sa zamerajte, aby bola batéria o minimálnej kapacite 2000mAh.

Značka na záver

Najlepšie modely mobilných telefónov sú z Ázie. Ideálnym trendom je si vyberať telefóny značiek Xiaomi, ktoré sú veľmi kompatibilné. Značka inak nemá na výkon veľký vplyv, ale dôležitá by mala byť skôr z hľadiska servisu. Pokiaľ si vyberiete známejšiu značku, tak aj servis telefónov bude dostupnejší.

Text: PR