Ako sa obchodníci snažia, aby sme nakúpili viac

Sme spoločenské bytosti a obchod je príjemným miestom, kde stretneme známych. V predajni stratíme pár slov. Ak nechceme stratiť aj všetku našu hotovosť musíme použiť papier a ceruzku. Pri každej položke sa musíme opýtať toto potrebujem naozaj alebo iba chcem?

Ako sa obchodníci snažia, aby sme nakúpili viac

Ako sa obchodníci snažia, aby sme nakúpili viac (Zdroj: unsplash.com)

Predajcovia nám budú presviedčať pomocou reklamy, že potrebujeme produkt k tomu, aby sme sa cítili príjemne či výnimočne. Všetko je však iba v hlave a nijaký produkt nemôže uspokojiť túto potrebu dlhodobo, ak spokojnosť nebude vychádzať z nášho vnútra.

Obchody však budú na nás skúšať pomocou vzoriek zdarma, kupónov na množstevné zľavy, rôzne multibalenia obsahujúce tovar, ktorý by sme si inak asi nekúpili, možnosť zapojenia do súťaže pri nákupe väčšieho množstva tovaru. Rovnako lákavo znie aj zľava pri opakovanom nákupe daného tovaru. Isté je, že predajcovia potrebujú predať tovar, ktorý Vy ani nepotrebujete kúpiť. Ak sa už necháte presvedčiť ku kúpe, kupujte len toľko koľko dokážete spotrebovať v dohľadnej dobe. V inom prípade výhodná cena zahŕňa aj zbytočný následný odpad.